Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
  • Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 27 de febrer de 2020 >

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 27 de febrer de 2020

24/02/2020

Resolució

 

Valentí Junyent Torras, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  1. Article 21 dela Llei7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donadaperla Llei57/2003, de 16 de desembre.
  2. Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós dela Llei  municipal i de règim local de Catalunya.
  3. Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.
  4. Article 10 del Reglament orgànic municipal.
  1. Acord del ple d’1 de juliol de 2019, que aprova el règim de sessions plenàries.

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 2, amb caràcter ordinari, per al dia 27 de febrer de 2020, a les 17 hores, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.1.-     Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària número 1, del dia 23 de gener de 2020.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

 

2.1.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 560, de 23 de gener de 2020, sobre activació en fase d’alerta del Pla d’emergència d’inundacions.-

 

2.2.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 656, de 24 de gener de 2020, sobre desactivació del Pla d’emergència d’inundacions.-

 

2.3.-   Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 668, de 27 de gener de 2020, sobre substitució del titular de l’Alcaldia pel primer tinent d’alcalde el dia 28 de gener de 2020.-

 

 

2.4.-     Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 1374, d’11 de febrer de 2020, sobre aprovació del Pla Normatiu de l’Ajuntament de Manresa per a l’any 2020.-

 

2.5.-     Donar compte de la resolució de l’alcalde, núm. 1590, de 13 de febrer de 2020, sobre aprovació del Protocol d’actuació del Carnestoltes Infantil 2020, que va tenir lloc a la nostra ciutat el 16 de febrer de 2020.-

 

2.6.-   Donar compte de la resolució del segon tinent d’alcalde, a proposta de la regidora delegada de Recursos Humans i Govern Obert,  núm. 1814, de 14 de febrer de 2020, sobre contractació amb règim laboral temporal, i amb caràcter de màxima urgència, d’un tècnic de grau mitjà d’ocupació.-

 

2.7.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció en relació al seguiment del Pla d’Ajust.-

 

2.8.-   Donar compte de l’informe trimestral de Tresoreria sobre la llei 15/2010, de 5 de juliol, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials (4t trimestre 2019).-

 

2.9.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció sobre l’article 13.6 de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat   Financera, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors (4t trimestre 2019).-

 

 

3.         ALCALDIA

 

3.1.-   Dictamen sobre aprovació, si escau, de les retribucions del personal al servei de l’Ajuntament de Manresa, amb efectes 1 de gener de 2020.-

 

3.2.-   Dictamen sobre aprovació, si escau, del règim econòmic dels càrrecs electes, amb efectes 1 de gener de  2020.-

 

 

4.         ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

4.1       Regidoria d’Hisenda

 

4.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’acceptació de la delegació d’atribucions del Consorci Urbanístic l’Agulla a l’Ajuntament de Manresa en matèria de contractació pública.-

 

4.1.2.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 1/2020, dins el pressupost municipal vigent.-

 

4.1.3.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. 3/2020, dins el pressupost municipal vigent.-

 

4.2       Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert

 

4.2.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la renovació dels Consells de Districte per al mandat 2019-2023.-

 

4.2.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la renovació dels Consells Sectorials de l’Ajuntament de Manresa per al mandat 2019-2023.-

 

 

5.         ÀREA DE TERRITORI

 

5.1.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la composició de la Comissió Municipal de Patrimoni Cultural, constituïda en data 18 d’abril de 2013 (AJT.DIC 4/2020).-

 

5.2       Regidoria delegada de Ciutat Verda

 

5.2.1.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Pla Local de Prevenció de Residus Municipals de Manresa, pel període 2020-2025 (MED.RES 2/2020).-

 

5.2.2.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del Pla Local de Gestió de Residus Municipals de Manresa (MED.RES 3/2020).-

 

5.2.3.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la implantació d’un nou model de recollida de residus municipals, tant domiciliaris com comercials i activitats de serveis assimilables als residus municipals,  i sol·licitud d’una subvenció finançada amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). (MED.RES 4/2020).-

 

 

6.         ÀREA DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

 

6.1      Regidoria delegada d’Indústria, Comerç i Activitats

 

6.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’expedient de contractació del contracte administratiu especial que consisteix en l’explotació del local comercial núm. 2 del Mercat Municipal Puigmercadal, per destinar-lo a una activitat d’autoservei vinculada a un projecte d’economia social.

 

7.            ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

7.1.-     Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les bases específiques reguladores de l’atorgament de subvencions del Servei d’Ensenyament, Cultura i Esports de l’Àrea de Drets i Serveis a les Persones per a l’any 2020. (SUB.BCO 2020/2).-

7.2.-     Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les bases específiques reguladores de l’atorgament de subvencions del Servei d’Acció i Cohesió Social de l’Àrea de Drets i Serveis a les Persones per a l’any 2020. (SUB.BCO 2020/3).-

 

7.3       Regidoria delegada d’Esports

 

7.3.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, d’un acord interpretatiu de la clàusula 58a del plec de clàusules administratives de la concessió d’obra pública que consisteix en la construcció i explotació d’un complex cívic, cultural i esportiu i de serveis anomenat Complex Nord les Bases. (CON.EXE 2020/4).-

 

 

8.         PROPOSICIONS

 

8.1.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa en suport a la jornada de lluita del proper 8 de març de 2020.-

 

8.2.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per al record de les víctimes dels bombardejos franquistes a la ciutat i per a la deguda senyalització de les bombes caigudes.-

 

8.3.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per a la creació d’una ordenança que reguli la il·luminació dels establiments comercials fora de l’horari obertura.-

 

8.4.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa perquè l’Ajuntament no permeti l’exposició pública de cartelleria d’empreses i marques que atempten contra els drets humans.-

 

8.5.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per a la condemna de l’atemptat d’extrema dreta a Hanau.-

 

8.6.-     Proposició dels Grups Municipals d’ERC, JxM, PSC i Cs, en relació al manifest per a la igualtat efectiva entre homes i dones, proposat per l’Associació de Dones Emprenedores i Innovadores de Manresa (DEIM).-

 

 

9-         ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

10.-      Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

11.-      Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 2, 3, 5, 6 i 7, que corresponen a les sessions dels dies 14, 21 i 28 de gener, i 4 i 11 de febrer de 2020, i de l’acta núm. 57 que correspon a la sessió amb caràcter públic del dia 17 de desembre de 2019.-

 

12.-      Donar compte d’escrits que acrediten recepció d’acords adoptats pel Ple de l’Ajuntament de Manresa.-

 

 

13.-      PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-

 

 

 

 

Fundació Turisme i Fires de Manresa - C/ Castelladral 5-7. Palau Firal Ap. 559 - +34 93 877 63 13 - fira@firamanresa.com